>Buah dari kampung

April 8, 2008 at 1:00 pm (Uncategorized)

>

Nih buah-buahan yg bapak tapaukan masa kami balik Melaka wiken aritu..

Buah jering (komsider buah jugak kan??) Yerrr.. aku sangat suka makan jering & petai.. hehehe. Baik untuk elak penyakit kencing manis tau (org kata laa.. wallahualam)

Tembikai batu.. kata adik aku. Sepupu sepapat honeydew jugak lah. Manis sangat tau. Bezanya, tembikai susu baunya sangat wangi, tembikai nih, bau takde lah sangat. Isi dia kaler oren dan lembut sangat.. syedapp!

Jagung manis. Oh lupa nak cerita pasal projek tani tanam jagung kat kampung. Dah besar dah pokoknya. Dah berbuah pun.. kenyanggg makan jagung hehari. Nih separuh dari jagung yg bapak bagi. Separuh lagi aku dah bubuh dalam fridge.


Pisang emas dibawa belayar. Banyakkk tau. Aku dah tataw nak buat apa. Nak buat cekodok, bebudak kat rumah tu bukan makan sangat. Aku ingat malam nih nak buat lepat pisang lah. Err.. Mamoru makan tak lepat pisang ek?

%d bloggers like this: