>Ladang jagung ayah

June 17, 2008 at 9:50 am (Uncategorized)

>

Wahh gituu.. tak hehabis kan cerita balik kampung nih. Padahal bukannya balik lama pun.. sehari je.. hehehehe

Luas gila ladang jagung yg ayah & partner dia (uncle Jefri) usahakan. Kata ayah, dekat 10 ekar luas kawasan nih.. Aku yg baru berjalan dari hujung ke hujung tanah nih dah rasa kepenatannya.. Camner lah ayah yg hari-hari berkebun kat sini. Kesiannya ayah.. dah tua-tua pun masih kerja keras lagi.. tskkk

Nakk jugak interprem.. ohh, sila abaikan kasut pua-chu-kang itu. Ayah yg paksa aku pakai. Takut pacat gigit kaki aku katanya. (hehehe.. ssshhhhh ayah tataw aku selalu masuk hutan – pacat dgn aku dah ‘kamceng’ dah). Kat ladang ni mmg banyakkkk pacat. Adik aku si kecik Nina tu pun sampai kena gigit kat ‘tuuuuuttttt’ ok.

Mesin yg mengepam air sungai ke sprinkler. Besar mesin nih. Tak sempat amik gambar dgn detail sebab taim nih aku tengah kelam kabut mencabut pacat dari ‘tuuuuuttttt’ Nina

Itu dia.. menantu ayah yang pantanggggg nampak sungai.. Nak terjun je kejenya. Nina pun mengikut sekali. Aku tak kuasa laaa… mana bawak baju spare.
%d bloggers like this: