>Buah apa nih?

September 10, 2008 at 12:00 pm (Uncategorized)

>

Siapa tahu nama buah nih? Kecik je buahnya – besar ibu jari. Bentuk dia memanjang & berbiji-biji. Kalau muda, warna dia putih. Bila dah besar sikit, kaler merah. Buah yg masak pulak bewarna ungu kehitaman. Rasa dia? Manis sangattt. Sekali ngap je masuk mulut. Aku rasa buah nih dalam kategori berry jugak lah.

Ada dua batang pokok buah nih kat laman umah ayah. Kalau kat umah nenek pulak, berlambak. Pokok dia besar bokok bunga raya & buah dia tumbuh kat batang / ranting pokok. Nenek aku pun tataw namanya tau. Dia pakai tanam je.. janji lawa / ada hasil katanya.


Kecik comel je.. makan pun tak puas.


Nih la pokok dia.. kalau tau nama pokok nih, habaq kat aku nahh. Aku tak puas hati kalau makan buah tak bernama nih.

4 Comments

  1. June said,

    >sis tak silap kan buah ni keluarga ngan berry. sy pernah mkn buah ni kalo muda dia merah2 sket rasa masam2. kalo dah masak jadi unggu n mmg manis.Raspberry kot nama dia.

  2. lily lotus said,

    >aii..salam kenal2 ;)nice blog..i link urs kay take care!

  3. Daniel's Mom said,

    >mulberries.. we have a mulberry tree at the back of our house, too..😉 i don’t understand your language , but you have a nice blog here of food, and food, and food.. i love to eat., it’s just that I don’t know what you’ve written about them..🙂

  4. aD said,

    >lily, salam perkenalan. time kasih ek sudi jenguk kita kat sini. selamat berpuasa! :)hi daniel’s mom. mabuhai. thank you so much for your info. Now I know, – Its mulberry! I was wondering what was the name of that small-black-berries. fyi, I’m using malay language for my blog. Never thought that my blog would interest foreign readers. thats why I only write in Malay. Perhaps after this I should consider writing it in multilanguage. Anyway, nice knowing you n have a nice day!

Comments are closed.

%d bloggers like this: