Panggang kambing

October 1, 2008 at 1:00 am (Uncategorized)

Wahh.. dengar tak takbir raya berkumandang sejak maghrib tadi? Syahdunyaaa… tsskkk.. tsskkk

Tak banyak xtvt yag kami buat memalam raya nih. Lemang petang tadi lagi dah masak. Langsir awal-awal dah siap (maklum, adik badik aku kan gamai – senang keje).

Pak Ngah ajak berkumpul gegamai kat umah nenek. Dia nak sembelih kambing yang dia bawak dari Terengganu aritu. Buat BBQ!

Aku suka pasang pelita seminggu sebelum raya. Wajib ok. Rasa tak raya kalau takde pelita nih

Aku tengah main bunga api.. hehehe.. saja mengimbau kenangan zaman tok kadok dulu

Adik no. 7 melayan kekanak ribena main bunga api

Nih laa rupanya kambing yang dah disembelih dan dipotong 4 bahagian..

Aktiviti wajib malam raya.. bbq!! Tetiap tahun musti ada. Selalu tu panggang ikan, ayam atau daging.. tapi kali nih.. ada kambing special punyaaa

Tu diaa.. barisan chef-chef yang tak kenal erti penat.. memasing semangattt nak raya


Selain kambing yg sungguh sedapppp itu, kami jugak ada panggang kepah.. fuhhhh layannnn!!

4 Comments

  1. Anonymous said,

    hi aD..eL here..kenal lagi tak? Gosh..susah tul nak cari blog aD. Iye la dulu lain kan addnye..ni godak2 jumpa jugak. lgpun nampak gambar aD n husband kat dlm forum photoskool yang encik kukubesi posted .ehehe

    btw, selamat hari rayer..maaf zahir batin tiada..huhuh

  2. yamakasi said,

    mcm sedap je kambing tu nak sikit blh…

  3. aD said,

    eL: nih eL yg belajar kat jopun dulu tu ke? wahh.. lama menghilang. skrg duk mana? semenyih lagi? selamat hari raya nahh🙂

    yamakasi: ala.. dah abis arr hehehe

  4. aD said,

    eL: nih eL yg belajar kat jopun dulu tu ke? wahh.. lama menghilang. skrg duk mana? semenyih lagi? selamat hari raya nahh🙂

    yamakasi: ala.. dah abis arr hehehe

Comments are closed.

%d bloggers like this: