Xtvt kat kampung

December 26, 2008 at 9:44 am (Uncategorized)

Tadi aku masak lemak pucuk ubi! Adik no.7 yg tolong petikkan pucuk ubi kat rumah nenek. Kata adik no. 7, nenek pun tolong petikkan sekali.. hihi. Tak banyak orang tanam pokok ubi kayu kat kampung aku sekarang – tatau kenapa. Tadi pun, dapat lah seikat pucuk ubi. Tu pun kombinasi pucuk ubi kayu pulut dgn ubi gajah. InsyaAllah, kalau aku & Mamoru beli tanah kat kawasan kampung, aku nak manfaatkan dgn memacam jenis tanaman (aminnnnn)

Tadaaa.. lauk untuk hari nih, masak lemak pucuk ubi campur ikan bilis dengan sambal sardin. Sedap tauuuu… sampai dua kali ayah aku tambah. Adik-adik tiri aku punnn puji sedappp!


Nih ikan haruan yg adik no.7 & adik no.8 pancing malam tadi. Besar lengan aku tau! Aku teringin nak pegi memancing sekali.. tapi Mamoru tak bagi. Kata dia, tak elok untuk orang mengandung. Lagipun kena berembun taim malam – nanti demam. Hmm.. ikan haruan sedap masak apa ya?

Antara xtvt wajib kat kampung (tak kira lah kat K.S’gor / Melaka) – makan kelapa muda!! Fresh & sedappppp.. kalau kat KL asyik dapat kelapa yg dah tak fresh – masam!

Hari nih banyakk kali Mamoru call aku.. seronokkk sangatt.. winduuu. Semoga semuanya dipermudahkan! Tak sabar nak tunggu dia keluar hutan Isnin nanti!!!

4 Comments

  1. Angah said,

    Balik Kuala selangor tu singah umah angah kat Kapar.. berapa tandan nak kelapa pandan angah boleh bagi… sedap beb…

    Ikan haruan tu goreng letak jintan putih ngan ketumbar sedap.

  2. BigMouth said,

    kalau besar lengan ko, tak lah besar sgt.. lengan ko kan keding jer… kalau besar lengan alang..br lah kire besar!! hahahahahaha, jgn mare..alang gurau eeee

  3. Elyn said,

    i dulu masa pregnant time dh cecah 7 bln br hubby bg bedal kelapa…. kalo dak jgn berangan la pasai die tkt kelapa neutral kan blk dr perut ni!!!!

  4. aD said,

    angah: seriyesss??? wawawawa, incik fazi, sila take note & pilih tarikh.. hihihihi

    bigmouth: ala.. alang nih, pecah rahsia hihihihi

    elyn: betul ke? neutral kan yg macam mana tu? ad main telan je sebab takde siapa pu tegur.. hihihi

Comments are closed.

%d bloggers like this: